خدمتگذار فرهنگی - مهدی نیکبخت

السلام علیک یا ربیع الانام، یا اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرجک الشریف)

خدمتگذار فرهنگی - مهدی نیکبخت

السلام علیک یا ربیع الانام، یا اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرجک الشریف)

خدمتگذار فرهنگی - مهدی نیکبخت

این وبلاگ که توسط خادم کوچک فرهنگی زائران حضرت رسول مکرم اسلام (ص) و ائمه بقیع و همچنین عتبات مقدسه عراق به روز رسانی می‌شود، بهانه ای است برای اینکه دل زائران بقیع مظلوم را هماره به پنجره هایش، گره بزند و یاد حسین را هماره بر قلب و جانشان جاری و ساری نمایند.
زائران عزیزی که در این سرزمین نورانی میزبانشان بودیم، با مرور گزارشهای متنی و تصویری این وبلاگ، قلوبشان را به این سرزمین راهی کرده و خاطرات حضور چند روزه خود را در مدینه و عتبات عالیات مرور می کنند و همواره بر پیمانی که با بهترین مخلوقات خداوند بسته‌اند، پایبند خواهند ماند. ان‌شاالله

اللهم تقبل منا هذا القلیل

آخرین نظرات

صمیمیت و توجه همکاران به مسائل معنوی ستودنی بود

چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۳۲ ق.ظ

آنچه که باعث می شود شیرینی یک سفر برای انسان ماندگار شود، خاطرات آن است...




آنچه که باعث می شود شیرینی یک سفر برای انسان ماندگار شود، خاطرات آن است. خاطراتی که شیرینی یا تلخی آن، همیشه بر کام انسان می‌ماند. پس از تجربه یک سفر، معنا و مفهوم این روایت کاملا قابل درک می شود که: «دوستان خود را در سفر بشناسید».
خاطرات این سفر، سراسر پر از درس بود. ولی چند نکته بود که شیرینی سفر را برایم چند برابر کرده بود. یکی معنویت دوستان و دیگری، صمیمیت و همکاری آنان بود.
عشق به زیارت رسول الله (ص) و ائمه بقیع(ع)، خستگی را از کارهای یک روز سخت و پر فشار شرمنده می کرد. توفیق با من یار بود تا به اتفاق دوستان به صورت تدریجی به زیارت برویم. در این زیارتهای جمعی، معمولا در مورد جای جای تاریخی مسجد النبی و برخی حوادث آن با هم صحبت می کردیم و برخی اوقات هم صحبتهایمان با یک روضه، ختم می شد. چند باری هم توفیقشد و زیارت دست جمعی خواندیم.
البته من شرمنده یکی از بچه ها که نامش حاج سعید فدایی است شدم. او با آن قلب پاکش همیشه دوست داشت که با من به زیارت مسجد النبی بیاید ولی هر وقت اراده کردیم که این اتفاق بیافتد، کاری برای او یا من پیش آمد و این آرزو محقق نشد. قول می دهم اگر دعا کند تا بار دیگری همسفر باشیم، این خواهشش را اجابت کنم.
صمیمیت دوستان و حس همکاری آنان هم ستودنی بود. آنها در برگزاری مراسمها به من کمک می کردند و من هم سعی می کردم از هر کمکی که می توانم، دریغ نکنم.
روزهای خوش و خاطره انگیزی را در کنار دوستان تجربه کردم. ببرایشان آرزوی سلامتی و بهروزی دارم. امیدوارم این سفر معنوی باز هم تکرار شود.
ان شاءالله





































نظرات  (۱)

باسلام...مرسی از عکسای بروزشدتون باتشکر علی جبــلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی