خدمتگذار فرهنگی - مهدی نیکبخت

السلام علیک یا ربیع الانام، یا اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرجک الشریف)

خدمتگذار فرهنگی - مهدی نیکبخت

السلام علیک یا ربیع الانام، یا اباصالح المهدی (عجل الله تعالی فرجک الشریف)

خدمتگذار فرهنگی - مهدی نیکبخت

این وبلاگ که توسط خادم کوچک فرهنگی زائران حضرت رسول مکرم اسلام (ص) و ائمه بقیع و همچنین عتبات مقدسه عراق به روز رسانی می‌شود، بهانه ای است برای اینکه دل زائران بقیع مظلوم را هماره به پنجره هایش، گره بزند و یاد حسین را هماره بر قلب و جانشان جاری و ساری نمایند.
زائران عزیزی که در این سرزمین نورانی میزبانشان بودیم، با مرور گزارشهای متنی و تصویری این وبلاگ، قلوبشان را به این سرزمین راهی کرده و خاطرات حضور چند روزه خود را در مدینه و عتبات عالیات مرور می کنند و همواره بر پیمانی که با بهترین مخلوقات خداوند بسته‌اند، پایبند خواهند ماند. ان‌شاالله

اللهم تقبل منا هذا القلیل

آخرین نظرات

استقبال گسترده از واحد خواهران بعثه‌ در مدینه

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸ ب.ظ

بانوان مبلغ هر روز از ابتدای صبح تا پاسی از شب در سالن انتظار هتل‌های اعلام شده حاضر می‌شوند و به سئوالات بانوان زائر پاسخ می‌گویند که طبق تحقیق به عمل آمده روزانه حدود ۱۰۰۰ نفر از بانوان به مبلغان خواهر مراجعه دارند.





فاطمه پورمحمدی، کارشناس مسئول واحد خواهران بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج گفت: این واحد بیش از بیست روز است که فعالیت خود را آغاز کرده است که شش نفر از بانوان مبلغ در این عرصه به فعالیت می‌پردازند.

وی پاسخگویی به سئوالات شرعی بانوان زائر را از مهم‌ترین برنامه‌های این واحد عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بانوان مبلغ در سه هتل تهانی‌الزهراء، صافی الیاس و جلنار طیبه از هتل‌های بزرگ مدینه به شمار می‌آیند، حضور دارند و به صورت شبانه‌روزی به سئوالات شرعی زائران عزیز پاسخ می‌گویند.

خانم پورمحمدی، حضور در مسجدشجره و محرم کردن بانوان زائر را از دیگر فعالیت‌های بانوان مبلغ برشمرد و اظهار کرد: روزانه حدود ۳۰۰۰ هزار زائر زن در شجره محرم می‌شوند که بخش عمده این کار برعهده واحد خواهران است.

وی ادامه داد: بانوان مبلغ هر روز از ابتدای صبح تا پاسی از شب در سالن انتظار هتل‌های اعلام شده حاضر می‌شوند و به سئوالات بانوان زائر پاسخ می‌گویند که طبق تحقیق به عمل آمده روزانه حدود ۱۰۰۰ نفر از بانوان به مبلغان خواهر مراجعه دارند.

کارشناس مسؤول واحد خواهران بعثه مدینه تصرریح کرد: حضور در مسجدالنبی و روضه رضوان و توضیح اماکن حرم نبوی از دیگر برنامه‌های بانوان مبلغ است که به صورت روزانه به این امر می‌پردازند.

وی طهارت موقع طواف، مناسک و احرام، خمس، حمد و سوره و مسائل مبتلا به بانوان را بیشترین سئوالات شرعی عنوان کرد که از بانوان مبلغه پرسیده می‌شود.

خانم پورمحمدی به زائران حرم نبوی توصیه کرد که از این فرصت معنوی به خوبی بهره بگیرند و افزود: بانوان زائر تلاش کنند با حضور قلب کامل واطلاعات درست وارد این مکان مقدس شوند تا بتوانند استفاده لازم را از این سفر بداشت کنند.

وی تاکید کرد: از بانوان زائر می‌خواهیم که حتما قبل از سفر اطلاعات لازم را از روحانیون کاروان‌ها بخواهند و در جلسات آموزشی و توجیهی شرکت کنند تا با آمادگی بیشتر به این سفر بیایند.

این کارشناس مذهبی، دلیل اصلی مشکلات بانوان زائر را عدم شرکت در جلسات آموزشی دانست و افزود: متاسفانه زائران قبل از سفر به این مهم نمی‌پردازند و در زمان سفر هم با برخی مشکلات روبه‌رو می‌شوند که بر استرس آن‌ها می‌افزاید.

وی ادامه داد: البته بانوان مبلغه که در سرزمین وحی حضور دارند به صورت کامل پاسخگویی مسائل شرعی بانوان زائر هستند و با اطلاعات جامع و کاملی که در اخیتار آن‌ها قرار می‌دهند از استرس آن‌ها می‌کاهند، ولی به نظر می‌رسد که داشتن اطلاعات در قبل از سفر ضروری‌تر است.

این استاد حوزه علمیه خواهران تاکید کرد: توصیه می‌شود تعداد بانوان مبلغه افزایش یابد تا آن‌ها در میان کاروان‌ها و هتل‌ها حضور بیشتری داشته باشیند، زیرا بخش عمده‌ای از زائران را بانوان تشکیل می‌دهند و این بانوان مبلغه هستند که می‌توانند نیاز این همه زائر را پاسخ بگویند.

وی افزود: گرچه بانوان مبلغه اعزامی از سوی بعثه مقام معظم رهبری به صورت شبانه روزی تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به سئوالات شرعی بانوان زائر به کار بسته‌اند اما به نظر می‌رسد که ۶ بانوی مبلغه نمی‌تواند پاسخگویی کامل همه بانوان زائر باشند، از این رو تاکید می‌شود در صورت امکان تعداد بانوان مبلغه را افزایش دهند.

خانم پورمحمدی خاطر نشان کرد: از بانوان زائر نیز می‌خواهیم که شان و منزلت زن مسلمان را حفظ کنند و با حفظ حجاب به ترویج فرهنگ شیعی بپردازند.

وی تاکید کرد: زائران ایرانی، سفیران انقلاب اسلامی هستند که با حفظ حجاب و شئونات اسلامی می‌تواند مبلغ خوبی برای نظام و انقلاب باشند.

گفتنی است، بانوان زائر برای ارتباط گیری تلفنی با بانوان مبلغه می‌توانند با شماره ۰۵۵۷۲۷۴۹۰۸ در کشور عربستان تماس بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی